Problemer med Skype. Løsning: Restart av PC
En feil med Skype for Business gjør at det henger i pålogging.
Dette løses enklest ved å restarte maskin.
En feil med Skype for Business gjør at det henger i pålogging.
Dette løses enklest ved å restarte maskin.
10:10 Løst
-
Det er problemer med å opprette Skype-møter i Outlook.
Ved forsøk gir det feilmelding
Det jobbes for å finne årsak
16:15 Løst
Brukere opplever å ikke få ringt ut.
Vi jobber med å finne ut av problemet.
Det oppleves sporadiske problemer i noen responsgrupper.
Feilen arter seg slik at telefoner blir brutt eller i noen tilfeller ikke kommer igjennom.
Det jobbes for å finne feilen.
26.11: Etter problemer på morgenen er nå alt oppe igjen.
-
Pålogging/autentisering fungerer for øyeblikket.
Brukere blir bedt om passord. Det er ikke noen fare ved å skrive passord på nytt.
-
Vi har for øyeblikket problemer med autentisering i Outlook og Skype for Business.
Bruk mail.ntnu.no for epost.
Vi jobber for å løse problemet
Vi har mottatt melding fra Uninett om problem med telefoni.
Dette gjelder både inngående og utgående samtaler til/fra NTNU.
Telenor jobber med å løse problemet.
Flere opplever at programmer spør om passord på nytt.
Eksempler:
Outlook
Skype
Activesync
Alt er normalt etter at passord skrives inn
Vi jobber for å finne ut hvorfor dette skjer
IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer
11. januar fra 16:00 - 23:00
I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.
Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.
Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).
IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer
14. desember fra 16:00 - 23:00
I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.
Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.
Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).
7. november får 4000 ansatte ved NTNU i Trondheim sitt personlige fasttelefonnummer overført til Skype for Business (SfB). Overføringen foregår etter klokken 15.45.
09:31 Feilen skal nå være fikset.
Det skyldtes en feilkonfigurering av Uninett Sanntid i går kveld som utilsiktet medførte at Samtaler fra MX-One ble avvist.
---
Det er problemer med å få igjennom samtaler fra "vanlig telefon" til Skype-nummer.
Uninett ser på saken nå og vi håper det straks skal være i orden
10:50: Ikke meldt om nye tilfeller
---
Vi har de siste hatt problemer med at diverse exchange-tjenester krever passord opptil flere ganger daglig.
Vi undersøker hva som kan være årsaken
Berørte programmer:
Outlook
Skype for Business
IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer
12. oktober fra 16:00 - 21:00
I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.
Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.
Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).
Enkelte ansatte har problemer med ustabilitet på Skype for Business-samtaler i dag. Dette oppleves som om samtalen brytes etter kort tid. IT-avdelingen jobber med saken i samarbeid med leverandør.
10:30: Skype for Business er friskmeldt.
9:28: Tjenesten er på vei opp, men fortsatt litt ustabil
---
Vi har problemer med Skype i morgentimene torsdag 16.02.
Brukere melder om at de blir kastet ut og ikke får logget på igjen.
Vi jobber for ål løse problemet.
Skype for Business ved NTNU oppgraderes mellom kl. 16.00 14/2 og kl 08.00 15/2. Brukere av tjenesten kan derfor oppleve ustabilitet i dette tidsrommet.
Skype for Business ved NTNU oppgraderes mellom kl. 16.00 14/2 og kl 08.00 15/2. Brukere av tjenesten kan derfor oppleve ustabilitet i dette tidsrommet.
**Problemet påvirker kun studenter**
Oppdatering 22.09 23:00
~60.000 konti får en sjekk av SIP adresse i natt.
--
Vi har fått inn en del saker ang. login til Skype for Business de siste 2 dagene, vi har nå funnet en feil hvor noen studentbrukere har fått feil SIP-adresse i office365, denne feilen vil gjøre at de ikke får logget på Skype for business.
Vi jobber med løsning og satser på å få satt riktig adresser så snart som mulig.
Hvis du er rammet av feilen kan du sende oss en mail med brukernavn og beskrivelse av feilen til orakel@ntnu.no så kan vi sette riktig adresse manuelt.
**Problemet påvirker kun studenter**
Oppdatering 22.09 23:00
~60.000 konti får en sjekk av SIP adresse i natt.
--
Vi har fått inn en del saker ang. login til Skype for Business de siste 2 dagene, vi har nå funnet en feil hvor noen studentbrukere har fått feil SIP-adresse i office365, denne feilen vil gjøre at de ikke får logget på Skype for business.
Vi jobber med løsning og satser på å få satt riktig adresser så snart som mulig.
Hvis du er rammet av feilen kan du sende oss en mail med brukernavn og beskrivelse av feilen til orakel@ntnu.no så kan vi sette riktig adresse manuelt.
Vi har for øyeblikket problemer med Skype telefoner.
Eksterne anrop inn til NTNU sine Skype telefoner kommer ikke lengre enn til telefonsvarer, eller i verste fall ikke fram i det hele tatt.
Vi jobber sammen med leverandør og produsent i å finne en løsning så fort som mulig.
Mer informasjon kommer fortløpende.