Viser varsler som påvirker systemet: skype

Uforutsett hendelse
Opprettet: 24.11.2018 19:04 Oppdatert: 30.11.2018 09:30

26.11: Etter problemer på morgenen er nå alt oppe igjen.

-

Pålogging/autentisering fungerer for øyeblikket.
Brukere blir bedt om passord. Det er ikke noen fare ved å skrive passord på nytt.

-

Vi har for øyeblikket problemer med autentisering i Outlook og Skype for Business.  

Bruk mail.ntnu.no for epost.

Vi jobber for å løse problemet 

 

 

Uforutsett hendelse
Opprettet: 07.05.2018 11:20 Oppdatert: 08.05.2018 12:37

Vi har mottatt melding fra Uninett om problem med telefoni.
Dette gjelder både inngående og utgående samtaler til/fra NTNU.

Telenor jobber med å løse problemet.

 

Uforutsett hendelse
Opprettet: 06.03.2018 08:30 Oppdatert: 06.04.2018 11:29

Flere opplever at programmer spør om passord på nytt.

Eksempler:
Outlook
Skype
Activesync

Alt er normalt etter at passord skrives inn

Vi jobber for å finne ut hvorfor dette skjer

Ferdig
11.01.2018 15:00 - 22:00

IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer 

 11. januar fra 16:00 - 23:00

I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.

Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at  IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.

 

Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).

 

 

Ferdig
14.12.2017 15:00 - 22:30

IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer

14. desember fra 16:00 - 23:00

I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.

Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at  IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.

Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).

Uforutsett hendelse
Opprettet: 12.10.2017 07:12 Oppdatert: 13.10.2017 06:47

09:31 Feilen skal nå være fikset.
Det skyldtes en feilkonfigurering av Uninett Sanntid i går kveld som utilsiktet medførte at Samtaler fra MX-One ble avvist.

---

Det er problemer med å få igjennom samtaler fra "vanlig telefon" til Skype-nummer.

Uninett ser på saken nå og vi håper det straks skal være i orden

Uforutsett hendelse
Opprettet: 04.10.2017 06:16 Oppdatert: 10.10.2017 06:41

10:50: Ikke meldt om nye tilfeller

---

Vi har de siste hatt problemer med at diverse exchange-tjenester krever passord opptil flere ganger daglig.

Vi undersøker hva som kan være årsaken

Berørte programmer:
Outlook
​Skype for Business

Ferdig
12.10.2017 14:00 - 19:00

IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer 

   12. oktober fra 16:00 - 21:00

I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.

 

Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at  IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.

 

Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).

 

 

Uforutsett hendelse
Opprettet: 15.09.2017 08:11 Oppdatert: 21.09.2017 10:31

Enkelte ansatte har problemer med ustabilitet på Skype for Business-samtaler i dag. Dette oppleves som om samtalen brytes etter kort tid. IT-avdelingen jobber med saken i samarbeid med leverandør.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 16.02.2017 07:41 Oppdatert: 20.02.2017 07:50

10:30: Skype for Business er friskmeldt. 

9:28: Tjenesten er på vei opp, men fortsatt litt ustabil

---

Vi har problemer med Skype i morgentimene torsdag 16.02.

Brukere melder om at de blir kastet ut og ikke får logget på igjen.

Vi jobber for ål løse problemet.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 22.09.2016 13:51 Oppdatert: 29.09.2016 08:59

**Problemet påvirker kun studenter**

Oppdatering 22.09 23:00

~60.000 konti får en sjekk av SIP adresse i natt.

--

Vi har fått inn en del saker ang. login til Skype for Business de siste 2 dagene, vi har nå funnet en feil hvor noen studentbrukere har fått feil SIP-adresse i office365, denne feilen vil gjøre at de ikke får logget på Skype for business. 

Vi jobber med løsning og satser på å få satt riktig adresser så snart som mulig. 
Hvis du er rammet av feilen kan du sende oss en mail med brukernavn og beskrivelse av feilen til orakel@ntnu.no så kan vi sette riktig adresse manuelt.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 22.09.2016 13:51 Oppdatert: 29.09.2016 08:59

**Problemet påvirker kun studenter**

Oppdatering 22.09 23:00

~60.000 konti får en sjekk av SIP adresse i natt.

--

Vi har fått inn en del saker ang. login til Skype for Business de siste 2 dagene, vi har nå funnet en feil hvor noen studentbrukere har fått feil SIP-adresse i office365, denne feilen vil gjøre at de ikke får logget på Skype for business. 

Vi jobber med løsning og satser på å få satt riktig adresser så snart som mulig. 
Hvis du er rammet av feilen kan du sende oss en mail med brukernavn og beskrivelse av feilen til orakel@ntnu.no så kan vi sette riktig adresse manuelt.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 20.04.2016 08:45 Oppdatert: 02.05.2016 08:48

Vi har for øyeblikket problemer med Skype telefoner.

Eksterne anrop inn til NTNU sine Skype telefoner kommer ikke lengre enn til telefonsvarer, eller i verste fall ikke fram i det hele tatt.

Vi jobber sammen med leverandør og produsent i å finne en løsning så fort som mulig.

Mer informasjon kommer fortløpende.

Alle systemer

www.ntnu.no innsida e-post kalender pagaweb vpn sharepoint farm itslearning bas.ntnu.no lagring ephorte studentweb basware analytix utskrift office365 datanett kablet trådløst Campus Trondheim followprint Campus Gjøvik Campus Ålesund skype Læringsportalen Teamsite Blackboard Fronter lync skype for business berg-hansen dataflyt Cristin sikkerhet folk.ntnu.no org.ntnu.no studenter ansatte sentralbord rutinemessig vedlikehold server PC nice idun Mac