For øyeblikket opplever mange studenter og noen ansatte problemer med å aktivere brukerkontoen sin med feilmelding om at kontoen eller fødselsnummer ikke eksisterer.
Vi har funnet årsaken til problemet og det vil være løst innen kort tid
Problemet er nå løst. Hvis du fortsatt har problemer med tilganger med din konto ber vi deg ta kontakt med Orakeltjenesten på vanlig måte via NTNU Hjelp eller på telefon (735 91500).
Officeportalen for å laste ned Microsofts Office-programvare og for å bruke office i nettleseren er for mange brukere utilgjengelig.
Problemet kan unngås ved å i stedet besøke https://portal.office.com/
09.29 : Problemet har blitt løst og Office-portalen skal være tilgjengelig igjen
Delen av innsida som viser kanaler og meldinger er utilgjengelig, andre funksjoner som snarveier, personsøk og lignende fungerer fortsatt.
Vi jobber med å fikse feilen
28/7 : Innsida er nå oppe igjen som normalt
Ferdig
11.01.2018
15:00 - 22:00
IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer
11. januar fra 16:00 - 23:00
I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.
Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.
Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).
Ferdig
20.12.2017
15:00 - 22:30
IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer
20. desember fra 16:00 - 23:30
I forbindelse med vedlikeholdet vil det bli kortere nedetid eller nedsatt ytelse på NTNUs IT-tjenester.
Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.
Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).
9:26
TP og romres fungerer som normalt.
-----
Leverandør jobber med å få på plass tjenesten.
Fra klokken 16 den 13. og 14. desember vil det bli korte avbrudd (1-5 minutter) i datanettet i alle bygg på Kalvskinnet.
Avbruddene skyldes at IT-avdelingen skal gjøre omkoblinger i datanettet. Dette utføres bygg for bygg, og vi kan derfor ikke si mer nøyaktig når hvert enkelt bygg vil oppleve nettavbruddet.
Gunnerus gate 1
I Gunnerus gate 1 skal også nettverksutstyret byttes. Dette gjøres onsdag 13/12 mellom 17 og 20, og det vil bli nedetid på datanettet mens arbeidet pågår.
Ferdig
14.12.2017
15:00 - 22:30
IT-avdelingen utfører vedlikehold på sentrale systemer
14. desember fra 16:00 - 23:00
I forbindelse med vedlikeholdet vil brukerne kunne oppleve korte avvik i noen av NTNUs IT-tjenester, blant annet Skype for Business, Exchange og Programfarm.
Vedlikeholdet utføres av sikkerhetsmessige og tekniske årsaker for at IT-avdelingen skal kunne tilby sikre og stabile systemer for NTNUs faglige miljøer, studenter og ansatte.
Ved spørsmål, ta kontakt med Orakeltjenesten (orakel@ntnu.no eller tlf. 91500).
Ferdig
14.12.2017
15:00 - 17:00
Ferdig
07.12.2017
16:00 - 22:59
NTNUs nettverk ved følgende bygg (liste nedenfor) i Trondheim vil være utilgjengelig en kort periode torsdag 7/12 mellom 17:00 og midnatt.
Nedetiden vil vare i 5-10 minutter, og gjelder både kablet og trådløst datanett.
Berørte bygg:
- Gunnerusgate 1, Deler av nordfløy
- Øya helsehus (auditoriebygget)
- Gløshaugen Østre
- Kjemiblokk 2
- Kjemiblokk 3
- Bygningstekniske laboratorier, nord
- Realfagbygget, blokk A, 3. og 4. etasje
- NHL C
- NTNU Handelshøyskolen, 3. etasje nord
- MTS Skipsmodelltanken/Kavitasjonslaboratoriet
- NRK Tyholt
Nedetiden skyldes IT-avdelingens faste halvårlige softwareoppgradering av NTNUs nettverksutstyr. Denne gjennomføres i to faser: Først oppgraderes utvalgte enheter i en pilotfase. Deretter oppgraderes nettverksutstyr over hele NTNU.
Dette varselet omfatter pilot-fasen.
Hovedoppgraderingen er planlagt til 10. og 11. januar 2018. Dette vil varsles på Innsida til Alle ansatte.
Ferdig
27.11.2017
15:00 - 22:30
FS, studentweb,... vil være utilgjengelig
27/11 fra kl 16 og utover kvelden.
Dette skyldes databaseoppgraderinger.
Berørte områder:
- Blokk D2 – rød fløy - etasje 3, 4 og 5
- Blokk D3 – grønn fløy - etasje 3, 4 og 5
- Blokk E – etasje 3, 4 og 5
Mens arbeidet pågår vil både kablet og trådløst datanett være utilgjengelig i disse områdene.