Viser varsler som påvirker systemet: pagaweb

Uforutsett hendelse
Opprettet: 22.06.2018 09:27 Oppdatert: 22.06.2018 09:52

Flere brukere har problemer med å komme inn på MinTid.

De blir spurt om brukernavn og passord på nytt når de forsøker å gå inn på tjenesten.

Vi er i kontakt med leverandør for å få løst dette.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 23.05.2018 08:22 Oppdatert: 06.06.2018 15:47

10:40 Feilen er bekreftet løst av leverandør

-

Det er problemer med å aksessere PAGA.
Dette rammer bl.a. Timeregistrering

Feilene er meldt leverandør og vi håper det snart løser seg.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 31.05.2018 15:00 Oppdatert: 06.06.2018 15:47

Problemet virket som det var løst, men er tilbake igjen. Vi melder igjen til leverandør.

Det er problemer med å aksessere PAGA.
Det gjør at alt av tjenester der er utilgjengelige.

Feilen er meldt leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 05.01.2018 10:40 Oppdatert: 10.01.2018 10:01

12:30
PAGA ser nå ut til å fungere som normalt.
Vi har imidlertid ikke mottatt noen oppdatering fra leverandør.

-

Det er problemer med PAGA for mange brukere.

Disse får feilmelding: 403 access denied
eller
en melding om at det er problemer og at det jobbes med å løse det.


Mange brukere kommer fremdeles inn.

Vi har varslet vår leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 28.12.2017 10:08 Oppdatert: 03.01.2018 10:34

Dato 29.12

10:30 Da skal problemene med PAGA være løst melder vår leverandør.

---

12:15 Ny beskjed fra Bluegarden:

Det jobbes fremdeles med å løse problemene.
Rettetid ukjent

---

Det er problemer med PAGA i dag torsdag.

Vi har fått følgende varsel fra vår leverandør Bluegarden:
Varsling om tregheter

Vi opplever for tiden tregheter og ustabilitet på alle våre tjenester. Feilretting pågår i samarbeid med leverandør.

Ny varsling blir sendt ut så snart den er kjent. Vi beklager ulempene dette medfører. 

Uforutsett hendelse
Opprettet: 03.10.2017 09:51 Oppdatert: 04.10.2017 10:54

10:55 Det bekreftes at MinTid er oppe igjen

---

10:15 MinTid ser ut til å fungere igjen.
Ikke mottatt friskmelding fra leverandør

---

Det er problemer med timeregistrering i MinTid

Problemet er varslet leverandør, og de jobber for å finne feilen.

Ferdig
Start: 02.12.2016 00:00 Slutt: 16.12.2016 12:00

Import av data fra Paga til sentrale IT-systemer ble stoppet i dag.

Dette ble gjort for å sikre korrekte data i sentrale IT-systemer etter omorganiseringen av NTNU ved nyttår.

 

Det betyr at nye innlegginger og endringer som gjøres i Paga fra og med i dag (2/12-16) _ikke_ vil flyte over i andre IT- systemer (epostkonto, adgangskontroll, utskrift, Innsida, mm).

 

Import fra Paga startes opp igjen tidligst 29/12 2016.

 

Dersom det i denne perioden oppstår akutte behov for endringer kan HR ta kontakt med orakel@ntnu.no, og IT-avdelingen vil gjøre så godt vi kan for å løse behovet.

 

Ta gjerne kontakt med orakel@ntnu.no ved spørsmål.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 24.11.2016 15:32 Oppdatert: 28.11.2016 10:38

Oppdatering 15:50

Pagaweb er nå tilgjengelig.

--
Pagaweb gikk ned rundt 15:15, systemansvarlige & leverandør og jobber med retting.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 02.11.2016 08:45 Oppdatert: 22.11.2016 09:39

Oppdatering 15.11

Synken har gått 14/11 uten feil.
Dette kommer av symptom-retting, ikke at hovedproblemet er løst.

Oppdatering 07.11

Synkroniseringen er fortsatt inaktiv.
Vi venter på endringer i måten data frasendes leverandør for å sikre stabil synkronisering.

Oppdatering 03.11

Synkronisering av data er midlertidig stoppet inntil vi får rettet feilen.

Oppdatering 02.11

Dataflyten gikk ikke i natt, vi har prøvd å rette feilen manuelt uten hell.

Leverandør har satt ressurser på å rette feilen.

--
Dataflyten fra økonomisystemet PAGA til kjernen har siden fredag stått stille.

I hovedsak vil vi oppleve feilen ved at:
Personer som er opprettet i PAGA siden fredag er enda ikke synkronisert til brukerdatabasen BAS og har ikke fått opprettede brukere.

Feilen er identifisert og feilmeldt til leverandør som har satt ressurser på saken.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 03.11.2016 15:15 Oppdatert: 04.11.2016 09:15

‘Min Tid’ i Pagaweb gir feilmelding 500 Server Error.

Feilen er feilmeldt til bluegarden. Oppdatering følger ved retting, rettetid er foreløpig uvisst.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 14.04.2015 14:28 Oppdatert: 14.04.2015 15:16

PagaWeb er for øyeblikket utilgjengelig.

Vi har registrert en hastehenvendelse hos Bluegarden for å løst i problemet.

Feilmeldingen man får opp etter man logger seg inn via Feide er: "403 Access Denied".

Alle systemer

www.ntnu.no innsida e-post kalender pagaweb vpn sharepoint farm itslearning bas.ntnu.no lagring ephorte studentweb basware analytix utskrift office365 datanett kablet trådløst Campus Trondheim followprint Campus Gjøvik Campus Ålesund skype Læringsportalen Teamsite Blackboard Fronter lync skype for business berg-hansen dataflyt Cristin sikkerhet folk.ntnu.no org.ntnu.no studenter ansatte