Tjenesten har vært stabil siden 15:40 søndag ettermiddag.
-----
Innlogging på Eduroam (trådløst nett) og VPN har vært tidvis ustabilt siden fredag 7/2 klokken 15:30.
IT-avdelingen jobber med å finne en løsning.
Det er problemer med VPN.
Forsøk på å logge på gir feilmelding "Connection attempt has timed out. Please verify Internet connectivity."
Feilsøking/ feilretting pågår.
14:00 Løst
-
Det er problemer med å logge på VPN.
Brukere får beskjed om Login Error.
Det jobbes med å finne løsning
NTNU VPN var utilgjengelig i dag mellom 13 og 14.30.
Vi beklager ubeleiligheten.
Noen opplever problemer med å bruke NTNUs VPN-løsning.
IT-avdelingen jobber med å etablere en ny vpn-løsning. Fram til denne er på plass anbefaler vi følgende fremgangsmåte:
Når du starter VPN: endre tilkoblingsadresse fra sslvpn.ntnu.no til en av følgende:
- sslvpn1.ntnu.no
- sslvpn2.ntnu.no
Trykk Connect som vanlig og skriv passord.
Vi beklager uleiligheten og takker for tålmodigheten.
Sertifikatet for sslvpn.ntnu.no gikk ut nå i natt, og det medfører at alle som forsøker å logge seg på VPN vil få en feilmelding om at sertifikatet er utløpt og at adressen er utrygt.
Et nytt sertifikat kommer på plass etter helga.
Hvis det er behov for VPN før den nye sertifikatet kommer på plass så kan man følge brukerveiledningen som ble lagt ut i dag på "Driftsmeldinger fra NTNU IT" på Innsida om hvordan man kommer seg rundt feilmeldingen.