Viser varsler som påvirker systemet: pagaweb

Ferdig
Start: 20.11.2020 18:00 Slutt: 23.11.2020 06:00

HR-Portalen/Paga/MinTid vil være utilgjengelig mellom fredag 20/11 kl 18:00 og mandag 23/11 kl 06:00.

Dette skyldes at leverandøren av HR-Portalen skal gjøre vedlikehold på underliggende systemer. 

Uforutsett hendelse
Opprettet: 12.11.2020 09:55 Oppdatert: 16.11.2020 08:42

Det er problemer med å komme inn på PAGA. Feil er meldt leverandør.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 20.04.2020 07:59 Oppdatert: 23.04.2020 06:29

Innlogging i Paga feiler.

(Feilmelding: Your session has timed out. Please log off and log on again)

Feilen er meldt til leverandør.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 30.12.2019 08:30 Oppdatert: 04.01.2020 12:13

10:10 Problemet løst/ prolem solved.

Det er for øyeblikket problemer med å logge inn i PAGA.

Saken er meldt leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 11.12.2019 16:12 Oppdatert: 18.12.2019 09:23

Det er problemer med MinTid (timeregistrering).
Saken er oversendt leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 15.11.2019 06:57 Oppdatert: 18.11.2019 10:21

Det er problemer med MinTid.

En får feilmelding når en prøver å aksessere.

Feilen er meldt til leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 30.10.2019 09:35 Oppdatert: 13.11.2019 10:58

Det er problemer med registrering av arbeidstid i MinTid.

Ofte når en registreres og trykker lagre, er feltene en fylte ut blanke. Prøv å registrere på nytt.

Saken er meldt til leverandør som ser på feilen nå.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 24.09.2019 05:55 Oppdatert: 25.09.2019 07:23

Min Tid er svært treg i morgentimene i dag 24/9.

Feilen er meldt leverandør

Ferdig
Start: 24.05.2019 15:00 Slutt: 27.05.2019 03:00

Det vil bli nedetid på Bluegarden Lønn og HR, HR-Portalen og Bluegarden Tid  i følgende tidsrom:

24.05.2019 kl 17.00 - 27.05.2019 kl 05.00

Nedetiden skyldes oppgradering av databasen

Uforutsett hendelse
Opprettet: 15.05.2019 13:10 Oppdatert: 16.05.2019 13:51

Min Tid er svært treg for øyeblikket.

Feilen er meldt leverndør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 08.04.2019 05:56 Oppdatert: 15.04.2019 08:58

PAGA er utilgjengelig mandag morgen. Saken er meldt leverandør

 

Uforutsett hendelse
Opprettet: 28.02.2019 09:00 Oppdatert: 01.03.2019 09:25

Noen brukere opplever treghet i PAGA.

Saken er meldt leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 31.01.2019 14:37 Oppdatert: 01.02.2019 14:26

Min Tid er veldig treg for øyeblikket.

Feilen er meldt leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 22.06.2018 07:27 Oppdatert: 04.07.2018 06:42

27.06 Det er fremdeles problemer for mange brukere, men leverandøren sier de tror de har funnet årsak. Feilretting pågår.
-
Flere brukere har problemer med å komme inn på MinTid.

De blir spurt om brukernavn og passord på nytt når de forsøker å gå inn på tjenesten.

Vi er i kontakt med leverandør for å få løst dette.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 23.05.2018 06:22 Oppdatert: 06.06.2018 13:47

10:40 Feilen er bekreftet løst av leverandør

-

Det er problemer med å aksessere PAGA.
Dette rammer bl.a. Timeregistrering

Feilene er meldt leverandør og vi håper det snart løser seg.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 31.05.2018 13:00 Oppdatert: 06.06.2018 13:47

Problemet virket som det var løst, men er tilbake igjen. Vi melder igjen til leverandør.

Det er problemer med å aksessere PAGA.
Det gjør at alt av tjenester der er utilgjengelige.

Feilen er meldt leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 05.01.2018 09:40 Oppdatert: 10.01.2018 09:01

12:30
PAGA ser nå ut til å fungere som normalt.
Vi har imidlertid ikke mottatt noen oppdatering fra leverandør.

-

Det er problemer med PAGA for mange brukere.

Disse får feilmelding: 403 access denied
eller
en melding om at det er problemer og at det jobbes med å løse det.


Mange brukere kommer fremdeles inn.

Vi har varslet vår leverandør

Uforutsett hendelse
Opprettet: 28.12.2017 09:08 Oppdatert: 03.01.2018 09:34

Dato 29.12

10:30 Da skal problemene med PAGA være løst melder vår leverandør.

---

12:15 Ny beskjed fra Bluegarden:

Det jobbes fremdeles med å løse problemene.
Rettetid ukjent

---

Det er problemer med PAGA i dag torsdag.

Vi har fått følgende varsel fra vår leverandør Bluegarden:
Varsling om tregheter

Vi opplever for tiden tregheter og ustabilitet på alle våre tjenester. Feilretting pågår i samarbeid med leverandør.

Ny varsling blir sendt ut så snart den er kjent. Vi beklager ulempene dette medfører. 

Uforutsett hendelse
Opprettet: 03.10.2017 07:51 Oppdatert: 04.10.2017 08:54

10:55 Det bekreftes at MinTid er oppe igjen

---

10:15 MinTid ser ut til å fungere igjen.
Ikke mottatt friskmelding fra leverandør

---

Det er problemer med timeregistrering i MinTid

Problemet er varslet leverandør, og de jobber for å finne feilen.

Ferdig
Start: 01.12.2016 23:00 Slutt: 16.12.2016 11:00

Import av data fra Paga til sentrale IT-systemer ble stoppet i dag.

Dette ble gjort for å sikre korrekte data i sentrale IT-systemer etter omorganiseringen av NTNU ved nyttår.

 

Det betyr at nye innlegginger og endringer som gjøres i Paga fra og med i dag (2/12-16) _ikke_ vil flyte over i andre IT- systemer (epostkonto, adgangskontroll, utskrift, Innsida, mm).

 

Import fra Paga startes opp igjen tidligst 29/12 2016.

 

Dersom det i denne perioden oppstår akutte behov for endringer kan HR ta kontakt med orakel@ntnu.no, og IT-avdelingen vil gjøre så godt vi kan for å løse behovet.

 

Ta gjerne kontakt med orakel@ntnu.no ved spørsmål.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 24.11.2016 14:32 Oppdatert: 28.11.2016 09:38

Oppdatering 15:50

Pagaweb er nå tilgjengelig.

--
Pagaweb gikk ned rundt 15:15, systemansvarlige & leverandør og jobber med retting.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 02.11.2016 07:45 Oppdatert: 22.11.2016 08:39

Oppdatering 15.11

Synken har gått 14/11 uten feil.
Dette kommer av symptom-retting, ikke at hovedproblemet er løst.

Oppdatering 07.11

Synkroniseringen er fortsatt inaktiv.
Vi venter på endringer i måten data frasendes leverandør for å sikre stabil synkronisering.

Oppdatering 03.11

Synkronisering av data er midlertidig stoppet inntil vi får rettet feilen.

Oppdatering 02.11

Dataflyten gikk ikke i natt, vi har prøvd å rette feilen manuelt uten hell.

Leverandør har satt ressurser på å rette feilen.

--
Dataflyten fra økonomisystemet PAGA til kjernen har siden fredag stått stille.

I hovedsak vil vi oppleve feilen ved at:
Personer som er opprettet i PAGA siden fredag er enda ikke synkronisert til brukerdatabasen BAS og har ikke fått opprettede brukere.

Feilen er identifisert og feilmeldt til leverandør som har satt ressurser på saken.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 03.11.2016 14:15 Oppdatert: 04.11.2016 08:15

‘Min Tid’ i Pagaweb gir feilmelding 500 Server Error.

Feilen er feilmeldt til bluegarden. Oppdatering følger ved retting, rettetid er foreløpig uvisst.

Uforutsett hendelse
Opprettet: 14.04.2015 12:28 Oppdatert: 14.04.2015 13:16

PagaWeb er for øyeblikket utilgjengelig.

Vi har registrert en hastehenvendelse hos Bluegarden for å løst i problemet.

Feilmeldingen man får opp etter man logger seg inn via Feide er: "403 Access Denied".

Alle systemer

www.ntnu.no innsida e-post kalender pagaweb vpn sharepoint farm itslearning bas.ntnu.no lagring ephorte studentweb basware analytix utskrift office365 datanett kablet trådløst Campus Trondheim followprint Campus Gjøvik Campus Ålesund skype Læringsportalen Teamsite Blackboard Fronter lync skype for business berg-hansen dataflyt Cristin sikkerhet folk.ntnu.no org.ntnu.no studenter ansatte sentralbord rutinemessig vedlikehold server PC nice idun Mac